De O, P, Q en R van het ABC

Zoek op letter:

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Zoek op term:

O,P,Q en R

Ouder-kind beleid

(ondersteuning ouders)

SV Blerick wil dat leden en ouders van leden zich meer betrokken voelen bij de vereniging. Hiervoor verwachten we dat ouders/verzorgers van leden van SV Blerick op de een of andere manier als vrijwilliger inzetbaar zijn. Dit kan zijn in vorm van begeleiding bij en rondom een team (bijv. scheidsrechter, grensrechter, leider, contactpersoon), en/of als ‘algemeen’ vrijwilliger binnen de vereniging ( lid van een commissie of handige mensen, denk aan tegelzetters, loodgieters, elektriciens etc. zijn altijd welkom

en nodig). Vele handen maken licht werk.

Dit “Ouder-Kind beleid” van SV Blerick wordt uitgebreid met ouders doorgenomen bij de intake en regelmatig onder de aandacht gebracht door de vrijwilligerscommissie.

Omgangsvormen     Een verenigingslid hanteert goede omgangsvormen en
draagt deze uit, waardoor hij/zij zich een waardige
ambassadeur voor de vereniging toont.

Plezier Voetballen moet vooral voor iedereen LEUK zijn, plezier
in het spelletje staat voorop, ieder op zijn eigen niveau.

Positief

Ouders, trainers en leiders moedigen de spelers op een positieve wijze aan. Het coachen (technisch en ondersteunend) ligt bij de teambegeleiding.

Untitled2.png

Respect

Respect voor anderen is essentieel. Het gebruik van
onbehoorlijk taalgebruik is onacceptabel. Geweld (verbaal
en fysiek), beledigingen en molestatie aan het adres
van derden zijn uiteraard verboden, pesten wordt evenmin
geaccepteerd. Een verenigingslid respecteert de binnen de vereniging bestaande gezagsverhoudingen (hiërarchische en/of functionele aansturing door functionarissen, vrijwilligers, commissieleden en bestuurders).

Roken

Op de dagen dat de jeugd speelt en traint is het niet toegestaan te roken op plaatsen waar kinderen zich ophouden zoals voor de kleedlokalen, het secretariaat, het terras bij de kantine. Deze plaatsen zijn met een verbod bord aangegeven.

rookvrij.png

Alle leden van SV Blerick dienen zich aan bovenvermelde richtlijnen en afspraken te houden. Deze zijn onlosmakelijk verbonden met het lidmaatschap. Dat betekent concreet dat leden die zich aan deze richtlijnen of afspraken onttrekken, mogelijk het lidmaatschap ontzegd kan worden. In het geval dat dit gebeurt zal hierover altijd van tevoren duidelijke communicatie hebben plaats gevonden, zal er al meermaals op gewezen zijn dat afspraken of richtlijnen overtreden zijn en is er dus ruim voldoende mogelijkheid geboden om zich alsnog aan de afspraken en richtlijnen te gaan houden. Mocht het onverhoopt dan toch tot ontzegging van het lidmaatschap komen, geeft dit geen recht op restitutie van contributie.