Vrijwilligersbeleid SV Blerick gaat volgende fase in!

16 november 2022 14:15

Afgelopen seizoen en ook tijdens dit seizoen is er door een hoop vrijwilligers bergen met werk verzet. Ondanks tegenvallers als een lockdownperiode, zijn er verschillende doelen gerealiseerd met behulp van onze vrijwilligers!

• De verbouwing en opknapbeurt van de kantine. Een prachtresultaat waar we met z’n allen trots op mogen zijn!
  • De afronding en realisatie van het jeugdhonk! Ook een voorbeeld voor veel voetbalclubs. Zeker in combinatie met de servicebalie voor de uitteams en scheidsrechters.
  • De servicebalie wordt bezet door ouders die de uitteams en scheidsrechters verwelkomen en de weg wijzen.
  • De totstandkoming en/of bemensing van diverse commissies, zoals de sinterklaascommissie, de zaaltoernooicommissie en de vasteloavendscommissie.
  • Jeugdspelers uit de bovenbouw die als spelleider of groepsbegeleider meehelpen bij het jeugdkamp!

Deze resultaten laten zien dat we al veel werk verzet hebben, maar ook dat er nog werk aan de winkel is! Zowel in wekelijkse uitvoering als in projecten en binnen commissies. Er komt veel bij kijken om iedereen zijn/haar favoriete hobby op een prettige manier te laten beoefenen. Daarnaast zijn we als vereniging ambitieus en willen we ook organisatorische verbeteringen doorvoeren qua verdeling van de taken binnen SV Blerick. Hiervoor is de ondersteuning nodig van onze leden en ouders.

De komende weken wordt er binnen alle teams (zowel jeugdteams als seniorenteams) een inventarisatie gedaan naar de wijze waarop leden en ouders hun bijdrage willen leveren aan het vrijwilligersbeleid en het ouder-kind beleid binnen SV Blerick. Dit gebeurt op verschillende manieren. Van gesprekken met jeugdteams zelf (bovenbouw) tot het invullen van een inventarisatieformulier door ouders bij de pupillen en de onderbouw.

Voor de duidelijkheid hieronder nog een overzicht van de verdeling van het vrijwilligerswerk per leeftijdscategorie:

• Als spelend jeugdlid van SV Blerick (pupillen en onderbouw), leveren ouder(s) een bijdrage aan taken die er zijn binnen SV Blerick.
  • In de middenbouw en de bovenbouw wordt dit door de speler zelf wordt uitgevoerd, en soms ook door ouder(s)/ verzorger(s). Met name bij de jo13 spelers.
  • Binnen de senioren- en veteranenafdeling wordt de vrijwilligerstaken door de spelers zelf uitgevoerd.

Mocht je naar aanleiding hiervan vragen hebben of ben je enthousiast geworden? Neem contact op met de commissie vrijwilligerszaken via: [email protected]  of via de contactpersoon bij openstaande vacatures.

SAMEN ZIJN WIJ SV BLERICK!