Ald SVB

In 1968 besloten een aantal ex-eerste-elftalspelers en ex-bestuursleden Ald-SVB op te richten, de minimum leeftijd werd op 30 jaar gesteld en er konden snel genoeg uit zo’n 35 voetballers wel 2 elftallen gevormd worden.

De eerste vijf jaar werd er met een elftal deelgenomen aan de reguliere KNVB competitie.Vanaf 1973 werd er nog maar alleen aan veteranenwedstrijden deelgenomen.De doelstelling was: de vriendschap te behouden met diegene met wie men ooit gespeeld had bij SVB of diegene die zich op een of andere manier met SVB verbonden voelde.Naast de wedstrijden werden er allerhande activiteiten voor de leden georganiseerd en het ledental steeg in de 80er en 90er jaren van 125 tot 140 leden.

Door het natuurlijk ontstane leeftijds- en generatieverschil tussen de voetballende leden en de rest van Ald-SVB kregen de voetballende leden de behoefte om enkele “eigen” activiteiten te organiseren zoals een fietstocht, waarvoor een eigen potje werd gemaakt. De verbondenheid met Ald-SVB en SVB is echter blijven bestaan en een afgevaardigde van de voetballende leden heeft zitting in het bestuur van Ald-SVB en zorgt dat de wederzijdse verplichtingen nagekomen worden. Ook zijn de voetballende leden lid van SVB.

Inmiddels bestaat Ald-SVB al bijna 40 jaar en organiseert elk najaar en winter een aantal activiteiten zoals een visdag, een rikcompetitie (4 avonden), een orientatie-wandeltocht met aansluitend mosselen eten, een kienavond om te kas enigszins te spekken en uiteraard een feestavond.

Veel leden van Ald-SVB hebben de groei van SVB meegemaakt of er aan meegewerkt of zijn nog steeds actief binnen SVB. Bijna alle ereleden en leden van verdienste van SVB zijn ook lid van Ald-SVB.

Het ledental staat momenteel op 134 leden.

Het huidige bestuur bestaat uit:

Cor  Peeters   Voorzitter
Frits Gerhards Penningmeester
Piet Craenen Secretaris

De contributie is bepaald op € 15,00 per jaar (juli-juni) vooruit te betalen.

Nieuwe leden kunnen zich aanmelden via: [email protected].