Jeugdfonds Sport

Het JEUGDFONDS SPORT & CULTUUR VENLO is er voor kinderen (t/m 18 jaar) die om financiële redenen geen lid kunnen worden van een sportvereniging of mee kunnen doen met kunst- en cultuuractiviteiten.

Het fonds betaalt de contributie of het lesgeld en eventueel (een deel van) de benodigde kleding/schoeisel rechtstreeks aan de vereniging/winkel. Bijdrage voor sportactiviteiten bedraagt maximaal 225 euro per jaar, waarvan maximaal 75 euro voor kleding.

Coördinator Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo

Riet Goosen

T: 06-11414736

E: [email protected]  www.jeugdfondssportencultuur.nl/fondsen/venlo/

Procedure:

• Ouders/verzorgers en kinderen kunnen niet rechtstreeks een aanvraag indienen bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Hiervoor moet contact opgenomen worden met een intermediair. Een intermediair is een tussenpersoon die professioneel betrokken is bij de opvoeding en verzorging van het kind. Denk hierbij aan een leerkracht (basis- en middelbare school), jeugdhulpverlener, huisarts of een maatschappelijk werker. Een bijdrage uit het Jeugdfonds Sport & Cultuur moet ieder jaar opnieuw aangevraagd worden;
  • Leon Janssen van de ledenadministratie krijgt hiervan bericht vanuit de Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo.

Contributie:

• Contributiebedragen van SVBlerick worden door de ledenadministratie rechtstreeks gedeclareerd bij de Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo;
  • De contributies worden door het Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo rechtstreeks betaald aan SVBlerick;
  • De ledenadministratie bewaakt en monitort de betalingen.

Kleding:

• Ouders kunnen daarnaast ook nog een tegoed krijgen voor de aanschaf van sportbenodigdheden (o.a. kleding). SV Blerick heeft met coördinator JFS&C afgesproken dat met dit tegoed bij Sportwinkel Sijbers, Sport2000 Venlo of via de website van SV Blerick (MB Promotions) kleding gekocht kan worden.
  • Sportwinkel Sijbers of Sport2000 Venlo declareren dit dan rechtstreeks bij de Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo. SV Blerick zit hier niet tussen;
  • De bestellingen via de website SV Blerick moeten de ouders via iDEAL in eerste instantie zelf betalen en de ouders kunnen deze factuur per email indienen bij penningmeester SVBlerick

([email protected]) o.v.v. bankrekeningnummer en tenaamstelling. Penningmeester betaalt dit bedrag dan de ouders en belast deze rekening door aan het Jeugdfonds Sport & Cultuur Venlo (t.a.v. Riet Goossen [email protected]) welke dit bedrag dan aan SVBlerick overmaakt.