Spelregels

Plezier in het voetbal is het allerbelangrijkste. Zeker bij de pupillen. We spreken over pupillen als we het hebben over voetballers t/m 12 jaar. Om het plezier te vergroten zijn de wedstrijdvorm, maat van het speelveld, spelregels en teamgrootte bij de pupillen aangepast. Alles over pupillenvoetbal en de aangepaste regels vind je op onderstaande pagina's.

Pupillenvoetbal onder 8-t/m-10
Pupillenvoetbal onder 11-t/m-12

Op 13- of 14-jarige leeftijd zijn kinderen niet langer pupillen, maar worden zij junioren. De overgang naar de junioren gebeurt op een cruciale leeftijd. Kinderen gaan naar de middelbare school, maken nieuwe vrienden, gaan nieuwe interesses ontwikkelen en moeten belangrijke keuzes voor hun toekomst maken. De keuze voor een (voetbal)vereniging is hier een voorbeeld van.

Junioren jo13-tm-jo19

Let op! In het seizoen 2023/’24 vervolgt de KNVB de pilot rondom vier nieuwe spelregels. Dit zal plaatsvinden in: In de leeftijdscategorie O13 (categorie B)

Pilot-vernieuwde-spelregels J013
Download hier de infographic vernieuwde spelregels voor de JO13