Blerick maat te groot voor Panningen: ‘Het was de jongens tegen de mannen’

4 maart 2024 9:30

Panningen heeft voor eigen publiek niet voor een stunt kunnen zorgen. Op sportpark Panningen Noord was het bezoekende Blerick met 1-3 een maatje te groot voor de groen-witten. Het duel werd voor rust al beslist.

Panningen-trainer Naard Vaes was na afloop eerlijk: „Het was in de eerste helft de jongens tegen de mannen”, vond hij. „We kwamen na de pauze sterk terug tot 1-2, en als de 1-3 niet zo snel gevallen was, had ik het nog wel eens willen zien.”
Voor de gastheren was er in het eerste bedrijf weinig eer te behalen. Daar combineerde het fellere Blerick te snel voor. De wit-zwarten ontwikkelden een spervuur aan aanvallen richting het Panningen-doel, waar keeper Jori Janssen de vaste keus Jordy Nelissen verving. De eerste keeper was in de nacht voor de wedstrijd vader geworden van zoon Soy en besloot niet te spelen. Terwijl moeder en zoon nog in het ziekenhuis verbleven was de kersverse vader even aanwezig langs de lijn.

Peptalk
Vervanger Janssen kon niet voorkomen dat Blerickenaar Marijn den Hartigh voor rust tweemaal het doel trof. Daarmee spaarden de gasten Panningen nog, want een 0-4 voorsprong had zeker niet misstaan. De woorden van Vaes deden de groen-witten na de pauze zichtbaar goed. Panningen gooide alle schroom van zich af en was veel vaker op de Blerickse helft te vinden. Dat ontlastte de Panningse defensie en resulteerde in de slotfase in de aansluitingstreffer van Robin van Osch. Lang genoot de thuisclub niet van het doelpunt, want een minuut later had Dennis Meho in naam van Blerick een antwoord klaar: 1-3. De wedstrijd was daarmee beslist. De gasten waren dichter bij de vierde treffer dan dat Panningen op 2-3 kwam.

Rentree
Na afloop van de verloren wedstrijd blikte trainer Vaes realistisch terug: „Ik heb genoeg lichtpunten gezien. Hier kunnen we verder mee. Auke Houben maakte na lang blessureleed zijn rentree, en deed dat erg goed. Auke was nog dicht bij een doelpunt, maar de keeper stopte hem af.” Blerick-coach Roel Sloesen was tevreden met de drie punten. Met het spel uit het tweede bedrijf echter een stuk minder. „We openden sterk in de eerste helft. En in de rust heb ik nog gehamerd op het feit dat we steeds moeite hebben met de start in de tweede helft. We zijn niet meteen bij de les, en daar profiteerde Panningen van. Gelukkig hadden we snel een antwoord en was het klaar. Als er niet onterecht gevlagd was, hadden we de 1-4 nog kunnen maken.” Door de winst blijft Blerick op koers. „We willen meespelen in de nacompetitie, en dat doel moeten we kunnen halen.”