Blerick kan niet aanhaken bij top DERDE KLASSE C ( verslag Dagblad de Limburger )

18 maart 2024 9:45

Door Robert Hesen
SV Blerick lag gisteren lange tijd op koers om zich serieus te mengen in de strijd om de titel. Door een late treffer van koploper Stiphout Vooruit, waardoor het 1-1 werd in Blerick, moet die ambitie de ijskast in.

Met vijf doelpunten in de laatste vijf wedstrijden is SV Blerick-speler Marijn den Hartigh bezig aan een ijzersterke serie. „Een unicum, want normaal scoor ik één keer per seizoen ” , aldus Den Hartigh. Met zijn treffer gistermiddag, een intikker nadat Jimmy Theelen was doorgebroken op de rechterflank, leek hij zijn ploeg lange tijd de zege te schenken en op drie punten te brengen van tegenstander en  koploper Stiphout Vooruit. Maar de wedstrijd duurde vijf minuten te lang. In het eerste bedrijf was de thuisploeg heer en meester.
De koploper, die voorafgaand aan het duel een voorsprong van zes punten had op nummer drie SV Blerick, kwam er niet aan te pas. Den Hartigh had zelfs dé kans op de 2-0. Hij leek tijd te hebben om de bal aan te nemen, maar hij schoot ineens. „Er zat een stuit in de bal. Daarom besloot ik maar ineens te schieten.” Het bleek een dure misser. In de bestuurskamer voorspelde het Blerickse kamp het al: ‘De tweede helft moeten we overleven.’ En zo was het. Het spelbeeld was omgedraaid. Blerick werd teruggedrongen en kwam vrijwel niet meer over de middenlijn. Toch hield de ploeg van trainer Roel Sloesen lang stand. Totdat Stiphout Vooruit-speler Thijs Hebels in de 85e minuut een corner in het doel werkte: 1-1.  In de blessuretijd kreeg Jorn Dekkers nog een vrije kopkans, maar SV-Blerick keeper Levy Bosch redde zijn poging.
Den Hartigh: „Wij hebben niet de kracht om een hele wedstrijd druk te zetten. Meestal vloeien de krachten na een uur weg. Daarom kozen we er in de tweede helft voor om in te zakken. Als zij dan zoveel kansen krijgen, weet je dat het een keer fout kan gaan. Ik ben ervan overtuigd dat als we die kracht wel hebben, dat we hier winnen.” Maar zoals altijd: als telt niet in de sport. Blerick blijft op zes punten van koploper Stiphout Vooruit. Om nog aanspraak te maken op het kampioenschap was een overwinning noodzakelijk. Toch lijken ze daar in Blerick niet wakker van te liggen. De zwart-witten speelden vorig seizoen nog in de onderste regionen. Wat dat betreft heeft de club een stap gemaakt. „Maar het kampioenschap is nu uit beeld” , zegt Den Hartigh. Toch zal hij waarschijnlijk nog  terugdenken aan die gemiste kans in de eerste helft. Maar voor iemand die normaal maar één doelpunt per seizoen maakt, zou dat misschien ook wel te mooi om waar te zijn geweest.