KNVB schoolvoetbal Groepen 7-8 bij voetbalvereniging SV Blerick

23 april 2024 12:45

Woensdagmiddag 17 april vond de lokale voorronde plaats van het KNVB schoolvoetbal 2024 in de Gemeente Groot Venlo.

Om 13:30uur begon het toernooi voor maar liefst 42 teams van 18 verschillende basisscholen uit Venlo, (Hout)-Blerick, Tegelen, Steyl, Lomm en Velden. Bijna 500 voetballende kinderen, continue 8 wedstrijden die tegelijk werden gespeeld en een overvolle parkeerplaats rondom Sportpark ’t Saorbrook in Blerick. Gelukkig trokken de donkere wolken over en werden we zelfs diverse malen beloond met heerlijke zonnestralen.

Bij de meisjes pakte het team van basisschool De Koperwiek uit Venlo de 1e prijs door 13 van de 15 punten te behalen. In een halve competitie versloegen zij de meiden van basisschool Natuurlijk!, De Springbeek, De Schalm en De Startbaan. Met slechts 3 tegendoelpunten hebben zij zich ongeslagen gekwalificeerd voor de regiofinale op 15 mei a.s.

Proficiat voor het meisjes-team van De Koperwiek uit Venlo en succes in de regiofinale!

Bij de gemengde / jongens-team werd gespeeld met kwart- en halve finales. Soms waren zelfs zenuwslopende penalty-series nodig maar uiteindelijk stonden op het einde van de middag het jongensteam van De Startbaan en het gemengde team van Sterrenpad ‘t Ven tegenover elkaar in de finale. Beide scholen “debuteerde” en zij maakte er een mooie finale van die uiteindelijk werd gewonnen door de jongens van de Startbaan uit Velden.

Proficiat voor de jongens van De Startbaan uit Velden en ook jullie succes in de regiofinale!

De SV Blerick organisatie is opnieuw positief verrast door het enthousiasme van de kinderen, ouders en deelnemende basisscholen en kijkt terug op een super geslaagd evenement. Namens de organisatie willen wij nog een speciaal dankwoord richten aan:

• Onze SV Blerick-vedetten die elk veld coördineerde zodat alles op rolletjes liep.
  • Onze SV Blerick-jeugdscheidsrechters die alle wedstrijden keurig in goede banen hebben geleid.
  • De kantine medewerkers die iedereen van een drankje en een hapje hebben voorzien
  • KAAP Media / Jos Bos voor het maken van de prachtige online sfeerrapportages
  • Vrijwilliger Paul Lenders die na 4 toernooien een stapje terug doet uit het organisatiecomité
  • Vrijwilligers Stefan Kusters en Tom Jeurissen die na 3 toernooien een stapje terug doen uit het organisatiecomité